PSIHOLOGIA VEDICA OFERA O NOUA PERSPECTIVA ASUPRA CONSTIINTEI
F. Conti, reprezentant al organizatiei internationale de meditatie transcendentala si A. Ungureanu – comunicare in cadrul unei conferinte tinuta la Cluj

ELEMENTUL CARE LIPSESTE, CUNOASTEREA SI TEORIA

Zilnic, fiecare om experimenteaza modificarea starilor sale de constiinta, majoritatea oamenilor, pe cele obisnuite, altii si pe cele alterate sau oamenii bolnavi pe cele patologice. Dar exista si oameni inzestrati de la natura care au fenomene PSI si/sau stari mai inalte de constiinta, iar aceasta trezeste curiozitatea. Mai mult, din cind in cind este inevitabil ca atentia noastra, in cautarea adevarului existentei, sa nu se deplaseze de la lumea obiectuala la calitati subiective, la lumea interioara. Unii filozofi sunt de acord si utilizeaza argumentul ca mintea umana, prin dinamismul ei, are tendinta naturala (appetitus naturalis) de a cauta adevarul, binele, fericirea, puterea, infinitul etc., calificate ca valori transcendentale sau absolute (ipsum esse), Dumnezeu, Non-Fiinta, „Being”.[43] Cand va inchideti experientelor exterioare, opriti experienta lumii din jurul d-voastra, dar nu adormiti, ceea ce aveti este cimpul existentei interioare, denumit viata spirituala sau lume interioara.[21] Atit stiinta, cit si religia au fost atrase de aceasta sfera a vietii, incercind, fiecare dintre ele, sa-i explice misterele.[16] Intrucit, oamenii pot fi categorizati ca introvertiti si extravertiti, cei interiorizati, avind si calitatii artistice aduc la lumina zilei experientele lor spirituale, prin diferite modalitati: cuvint, sunet, forma sau culoare, incercind sa transpuna inexprimabilul in exprimabil. Astazi, datorita disponibilitatii diferitelor tehnici si practici, oamenii incearca sa stapineasca modificarile constiintei, acest domeniu spiritual, pentru a obtine o viata fara stress, mai multa energie, capacitati paranormale, evolutie spirituala si chiar perfectiune. Apar din ce in ce mai multe carti pe aceasta tema. De-a lungul istoriei oamenii si-au pus o serie de intrebari in legatura cu acest aspect subiectiv al vietii, cum ar fi: „Cine este cunoscatorul ultim, fundamental?”, „Care este natura constiintei?” (vezi Noica)[42] sau „Cite stari de constiinta exista?” etc.



[continua sa citesti...]

ITC a fost o organizație care învață cu aproape 20 de ani înainte de crearea conceptului de către Peter Senge autorul cărții “A cincea disciplina. Arta și practica organizațiilor care învață, 1990″.

Imi amintesc ca cel puțin în perioada sistemului de operare Helios aproape în permanență în laboratorul lui Mascheck se desfășura un curs. Principiul era învață și învață și pe alții. Cunoașterea era permanent împartașită fie că era vorba de Assiris, Flowchart, Fortran sau C++.

Erau apoi cursurile predate în afara cum ar fi cele pentru China. Chiar și programele de pregătire te trimeteau la cursuri interesante și am și acum un certificat de participare la un curs de semiotică și teoria limbajelor.



[continua sa citesti...]

Psihiatrul si cercetatorul Norman E. Rosenthal, autor al cartilor  Transcendence : Healing and Transformation Through Transcendental Meditation si Super: Mind: How to Boost Performance and Live a Richer and Happier Life Through Transcendental Meditation   in bestsellerul The Gift of Adversity: The Unexpected Benefits of Life’s Difficulties, Setbacks, and Imperfections by Norman E. Rosenthal M.D. https://amzn.to/2DPooQm  via @amazon  explorează modul în care dezamăgirile și dificultățile vieții ne oferă lecțiile prin care trebuie să devenim ființe umane mai bune, mai mari și mai rezistente. Adversitatea este un fapt ireductibil de viață. Deși putem și ar trebui să învățăm din toate experiențele, dr. Norman E. Rosenthal, consideră că adversitatea este de departe cel mai bun profesor pe care majoritatea dintre noi îl vom întâlni vreodată.



[continua sa citesti...]

Un studiu realizat la MUM – Maharishi University of Management

Effects of Alcohol on Brain by on Scribd

Studii referitoare la scăderea abuzului de substanțe prin practica Meditatiei Transcendentale

  1. Alexander C.N., et al. Treating and preventing alcohol, nicotine, and drug abuse through Transcendental Meditation: A review and statistical meta-analysis. Alcoholism Treatment Quarterly 11: 13-87, 1994.
  2. Aron E.N. and Aron A. The patterns of reduction of drug and alcohol use among Transcendental Meditation participants. Bulletin of the Society of Psychologists in Addictive Behaviors 2: 28-33, 1983.
  3. Clements G., et al. The use of the Transcendental Meditation programme in the prevention of drug abuse and in the treatment of drug-addicted persons. Bulletin on Narcotics 40(1): 51–56, 1988.
  4. Gelderloos P., et al. Effectiveness of the Transcendental Meditation program in preventing and treating substance misuse: A review. International Journal of the Addictions 26: 293–325, 1991.
  5. Geisler M. Therapeutische Wirkungen der Transzendentalen Meditation auf Drogenkonsumenten. Zeitschrift für klinische Psychologie7(4): 235–255, 1978.
  6. Hawkins M. A. Effectiveness of the Transcendental Meditation program in criminal rehabilitation and substance abuse recovery: a review of the research. Journal of Offender Rehabilitation 36:47-66, 2003
  7. Monahan R.J. Secondary prevention of drug dependence through the Transcendental Meditation program in metropolitan Philadelphia. The International Journal of the Addictions 12: 729-754, 1977.
  8. Orme-Johnson D. W. Transcendental Meditation as an epidemiological approach to drug and alcohol abuse: Theory, research, and financial impact evaluation. Alcoholism Treatment Quarterly, 11, 119-165, 1994.
  9. Royer A. The role of the Transcendental Meditation technique in promoting smoking cessation: A longitudinal study. Alcoholism Treatment Quarterly 11: 219-236, 1994.
  10. Shafii M. et al. Meditation and marijuana. American Journal of Psychiatry 131: 60-63, 1974.
  11. Shafii M. et al. Meditation and the prevention of alcohol abuse. American Journal of Psychiatry 132: 942-945, 1975.
  12. Wallace R.K. et al. Decreased drug abuse with Transcendental Meditation: A study of 1,862 subjects. In Drug Abuse: Proceedings of the International Conference, ed. Chris J.D. Zarafonetis (Philadelphia: Lea and Febiger): 369-376, 1972.
  13. Walton K. G., and Levitsky, D.A. A neuroendocrine mechanism for the reduction of drug use and addictions by Transcendental Meditation. Alcoholism Treatment Quarterly 11: 89-117, 1994.



[continua sa citesti...]

O imagine dintr-un curs yoga mi-a lamurit ideea monarhiei. De ce regele este unsul lui Dumnezeu?

Monarhia este probabil pastratoarea unei traditii care provine din acele timpuri in care regii erau iluminati si coroana, care simboliza chackra coroanei, era doar semnul, vizibil pe atunci, al acestei iluminari de facto.

crown_chakra

In Tao Te King avem explicatii ale acestui stil de conducere. A conduce fara sa ai acces la infinita corelatie este stilul de conducere cu care ne-am obisnuit, management malpractice pare sa fie regula nu exceptia. .



[continua sa citesti...]

Saritul in trambulina elastica, rebaundingul, este cel mai bun exercitiu fizic

Reboundingul a fost descris de specialistii de la NASA ca “cea mai eficienta forma de exercitiu fizic creata pentru OM”. A fost confirmat ca reboundingul este de exemplu mai eficient cu 68% decat ciclismul.

Saritul la trambulina elastica supune corpul la pulsuri gravitationale mergand de la zero, cand ajungem sus, cu fiecare salt, pana la de 2-3 ori forta gravitatiei. la baza, depinzand de inaltimea la care sarim. Spre deosebire de jogging pe suprafete dure care supune incheieturile la un mare stress prodcandu-le mari probleme, reboundingul afecteaza fiecare incheietura si fiecare celula din corp in mod bland si egal.

In rebounding sistemul limfatic iriga mai bine fiecare celula, carand nutrientii spre celula si indepartand rezidurile. Sistemul limfatic este total dependent de exercitii fizice pentru a se pune in circulatie. Fara o miscare adecvata, si rebaundingul e cel mai bun, celulele sunt lasate sa stea in propriile lor deseuri si sa se infometeze fara nutrienti, o situatie care contribuie la artrita, cancer si alte boli degenerative si la imbatranire. Un exercitiu viguros cu este rebounding-ul este confirmat ca sporeste circulatia limfei de 15 pana la 30 de ori. Si oasele devin mai puternice cu exercitiul.



[continua sa citesti...]

FORTZA FAMILIA SAU CUM POATE O FAMILIE SA DEVINA “INVINCIBILA”

Articolul are la baza extrase din textul original, PROGRAMUL MT PENTRU A CLADI FORTA FAMILIEI ARTUR ARON si ELAINE N. ARON,care a fost prezentat la Symposionul National pentru cladirea fortei familiei, Universitatea din Nebraska, Lincoln, Nebraska, U.S.A., 4 May 1978.

Departamentul de Psihologie, Universitatea Internationala MMY, Fairfiel, Iowa, U.S.A.

Acest studiu prezinta MT si programul MT-Sidhi ca un mijloc de a întarii viata familiei prin dezvoltarea starilor superioare de constiinta pentru individ si prin crearea unei influente de coerenta si armonie în mediul social



[continua sa citesti...]

Una din cele mai interesante povestiri din Ramayana este cel mai ades trecuta cu vederea pentru ca este inclusa la categoria mituri, dar nu in sensul lui Mircea Eliade de paternuri ale realitatii, ci in cel comun, de povesti imaginare neadevarate.

Povestea regelui Vishwamitra ne-a atras atentia deorece anumite aspecte ale realitatii zilelor noastre incarcate de revolutii tehnologice dar si de elementele unei noi revolutii a constiintei ne determina sa credem ca timpul, ciclic in structura lui, ne plaseaza din nou in orizontul paradigmei lui Vishwamitra.

Care este povestea lui uluitoare? Regele Trishanku a murit iar acest rishi legendar care era Vishwamitra a considerat ca regele merita sa urce la cer cu tot cu trupul sau fizic.Rishi Vishwamitra ajutat si de puterile lui ascetice a inceput sa performeze Yagya, proceduri vedice ale constiintei, pentru ca regele Trishanku sa urce la ceruri cu trupul sau fizic. Acesta a inceput ascensiunea spre cer dar ajuns acolo a trezit nemultumirea zeilor care sub conducera lui Indra au refuzat accesul lui Trishanku si astfel acest a inceput sa coboare incet spre Pamant. Trishanku a implorat ajutorul lui Vishwamitra care din nou si-a utilizat puterile de creatie dar de asta data el a inceput sa creze un cer paralel, un nou firmament care ameninta suprematia zeilor. Cutremurati de puterile acestui Rishi legendar panheonul zeilor vedici condusi de Indra a cedat in fata argumentelor lui Vishwamitra. Trishanku a putut sa urce.



[continua sa citesti...]

Hormonii, care sunt atat de puternici: 1 la 12-18 milioane in termeni de greutate organica. Sutimi de miligrame de hormoni reglementeaza cele 70 de kg ale corpului uman. Dar hormonii sunt la randul lor stimulati de prehormoni sau “releasing factors” factori care le determina productia. Prehormonii sunt in acelasi raport (1 la 12-18 milioane) fata de greutatea hormonilor: adica 3-4 molecule reglementeaza 70 KG. In aceasta consta bariera misterioasa dintre corp si psihic. Deoarece ceea ce misca cele 4 molecule poate fi pur si simplu o descarcare mintala, care este pura energie. Aceasta este ipoteza mea psihosomatica, hormonii si prehormonii sunt controlati de hipofiza, glanda subordonata hipotalamusului care este comandat de diencefal. Aici este “sufletul” omului.



[continua sa citesti...]

Indicatorii individuali, sociali si ecologici pot fi un feedback important pentru intergrarea noastra in sistemele din care facem parte: familie, societate, ecosistem, cosmos

Exista indicatori exotici  fata de PNB care ne propun alternative. Gross National Happiness (GNH and ISI Ideal Society Index. PNB nu este un indicator foarte relevant deorece el nu se traduce in GNH adica fericirea locuitorilor nu creste proportional cu PNB.

Este nevoie de agregarea complexa a indicatorilor care sa ne aduca un feedback al integrarii noastre in sistemele din care facem parte. Acest lucru este dificil asa cum se pare ca a demonstrat un proiect al Universitatii Natiunilor Unite. Trebuie ca noi cetatenii sa cerem guvernelor o afisare a indicatorilor principali o adoptare a celor exotici cand spun mai mult decat cei clasici cum ar fi PNB. Ideea este ca acesti indicatori trebuie sa fie o informatie, un feedback pentru o mai buna integrare in familie, societate, cosmos. In acelasi timp cred ca ar trebui sa avem o scalare in timp si spatiu si o afisare dinamica, comparativa si grafic prietenoasa adica in charturi dinamice cu alerturi peste nivelele critice.  Toate acestea adunate intr-un sistem unic ar fi ceea ce noi am numit Calculatorul cu Dubla Interfata. sau procesorul de bio-psiho-socio-eco-feedback. Acest procesor este un sistem cadru care integreaza un Procesor Natural si procesoare artificiale integrate in acelasi framework. Aceasta carte despre miscarea indicatorilor si agregarea lor ne sugereaza complexitatea problemei. Totusi acestia sunt inutili daca nu sunt user friendly.



[continua sa citesti...]