Vreti sa vedeti cat este de democratica sau de responsabila civic societatea romanesca,  vreti sa cunoasteti orice problema din societatea spre exemplu vreti sa stiti cine are dreptate in discutia dintre Primul Ministru si un lider al opozitiei, sau de ce a venit Secretarul General NATO la Bucuresti?

Ei bine pentru toate astea e suficient sa cunosti prin participare directa dinamica vietii de la bloc. Da un bloc ceausist cum spunea cineva, reabilitat sau nu, este oracolul perfect care detine in dinamica lui toate arhetipurile vietii societatii in ansamblul ei.

Partea contine intregul. Blocul e un holon. Nu exista situatie in politica mare sa nu fie reprezentata in mic aici, blocul este un fel de oracol, un I Ching pe baza caruia poti face chiar predictii in orice domeniu. De fapt daca ne gandim bine este urmatorul nivel ierarhic de organizare al societatii imediat deasupra familiei. De fapt blocul este primul nivel la care se agrega relatii sociale pentru ca in familie vorbim de relatii de alt tip. Sigur putem spune si sat caci ce e blocul decat un sat pe verticala dar il vom referi in continuare ca bloc.



[continua sa citesti...]

Cursul Antreprenoriat 101: Cine este clientul tau?, in original MITx: 15.390x Entrepreneurship 101: Who is your customer? este un curs oferit de MIT pe platforma EDX.

Scoala de antreprenoriat de la MIT este cea mai tare de pe planeta pentru ca nu este antreprenoriat pentru ca este un antreprenoriat bazat pe inovatie in principal.

Este ceea ce Bil Aulet numeste Innovation Driven Enterprise Entrepreneurship (IDE), spre deosebire de Small and Medium Enterprise (SME).

Prezentare video care urmeaza va va convinge ca nu exista in materie de antreprenoriat ceva mai de exceptie.

Bazat pe MIT Entrepreneurship – Entrepreneurial Impact Report filmul arata forta uriasa a entreprenoriatlui bazat pe inovatie si a entreprenoriatului ca stiinta. Am aplicat doar pentru ca era oferit de MIT, o institutie educationala de brand dar cursul m-a cucerit de la primul momement si fascinatia continua sa creasca cu fiecare lectie care trece. Sunt asa cum arata chiar acest curs clientul ideal pentru ca imi place si duc vorba. Cursul incepe cu o poveste care contine in efigie toate informatiile esentiele ale cursului. Este vorba de un tip care face un atelier de reparatii pentru Lamborghini si la care in prima zi ca prim client vine o cunostinta si il roaga sa-l ajute cu reparatia unei masini dar care era una comuna. In aceasta mica poveste sunt continute toate lectiile cursului: segmentarea clientelei, cine este ned-userul, ce este beachheadmarket-ul, ce este persona si cum se construieste. Foarte interesanta si angajanta mi s-a parut pledoaria pentru Primary Market Research. Extrem de talentat si convingator  in acest tip de cercetare este Erdin Beshimov. Iata ce spune el despre ce este segmentarea pietei intr-un video care poate fi facut share. Pentru a putea face o buna segmentare am creat un sondaj, cel de mai jos si pentru a va motiva in completarea lui va voi oferi cat mai multe informatii interesante si care pot fi oferite din acest curs si o serie de materiale care va vor scuti un timp important si bani atunci cand este vorba de cateva carti de exceptie. Mai jos este sondajul care poate fi accesat si aici si in formularul din pagina. Mai jos aveti materiale fie oferite de acest curs fie descoperite cu ocazia lui. Din nefericire, sau din fericire pentru ca te decide sa incepi, cursul, o spun din experienta unui curs anterior facut la EDX, Crestinism timpuriu, nu se poate face dupa terminarea lui. Dar cu ocazia acestui curs am decoperit ca exista online materiale de cursuri similare tinute de MIT. Acesta de fata, MITx: 15.390x Entrepreneurship 101: Who is your customer? este doar o varianta, o varianta de exceptie pentru ca beneficiaza de platforma de la EDX care este cea mai tare platforma de e-learning de pe planeta. Dar materiale care sa abordeze tematica acestui curs va voi oferi in continuare. Daca va plac le puteti dowloada. Cursul MITx: 15.390x Entrepreneurship 101: Who is your customer? este tinut de Bill Aulet director la Martin Trust Center for MIT Entrepreneurship si senior lecturer la  MIT Sloan School of Management. Bill Aulet  este si autorul cartii  Disciplined Entrepreneurship: 24 Steps to a Successful Startup by Bill Aulet



[continua sa citesti...]

Daca ati citit articolul anterior despre MOOC stiti probabil ca explorez acest trend.

Si pentru ca sunt un adept al invatarii participative, dupa ce am citit Orizontul fara limite al invatarii a lui ,  m-am inscris si la cateva cursuri.

Primul pe care l-am terminat, con diploma, de fapt un certificat eliberat automat, este cursul  de la  Udacity.com, How to Build a Startup de Steve Blank, entrepreneur in Silicon Valley care preda entreprenoriatul la Udacity, Stanford, Berkeley, Columbia, si alte universitati de prima marime din lume.

Cursul este un must learn pentru orcine se ocupa de afaceri sau este intr-o afacere pe care vrea sa o intelega. Dar fundamentul cursului, nucleul dur, ceea ce in final vrea sa te invete acest curs este modelul business canavas care te ajuta sa-ti intelegi, sa-ti detaliezi si sa determini relatiile dintre cele 9 Business Blocks, caramizile fundamentale ale afacerii tale. In centul acestui curs este The Business Model Canvas pe care daca il utilizezi te ajuta sa-ti pui intrebari cu care sa lamuresti aspectele cheie ale afacerii tale. Nu o sa-ti vina sa crezi cate lucruri trebuie sa stii despre clientii tai, nu vei mai acuza niciodata serviciile de informatii pentru ca vei deschide tu insuti unul. Vezi mai jos cele 9 business blocks si atentie la explicatiile din coltul de sus. Ne-am gandit si noi si va vom sugera cateva idei pentru utilizarea la inceput gratuita a acestui tool. Apoi cateva idei premium.



[continua sa citesti...]

Baza economiei este procesul de la baza tururor proceselor, procesul prin care mintea umana trece de la insight la gand si apoi la actiune.

Simplitatea si lipsa de efort cu care constiinta transcendentala genereaza ideea si apoi gandul si actiunea sunt cele care caracterizeaza o economie performanta.  Oricat ar parea de simplificator acest proces este la baza tuturor proceselor din economie.

O constiinta tensionata va genera idei care nu sunt proprii nimanui si apoi ganduri si actiuni care conduc la criza.  Impulsul spre actiune plecat de la nivele de suprafata genereaza produse si servicii care nu sunt recunoscute, bule (bubles) artificiale care genereaza entropie.

O idee pornita din starea cea mai simpla a constiintei si devenita gand si apoi actiune va genera bunuri si servicii recunoscute universal deoarece pleaca de locul in care cererea si oferta sunt identice. Aici este chiar originea cererii care genereaza originea ofertei. Bunurile astfel create apar de la Sine intru Sine. A fi de la Sine intru Sine este dinamica evolutiva a economiei antientropice.  Lucrurile create de la nivele de suprafata nu sunt sustenabile si se creaza pe baza entropiei generate in alta parte a universului.



[continua sa citesti...]