Romeo Ghiur face parte din prima generatie de cântăreți folk din România.

Povestea lui este povestea inceputurilor muzicii folk in Romnia. El a participat și a câștigat un premiu la primul si cel mai mare concurs de muzică folk din România, la inceputurile muzicii folk, “Primavara Baladelor” și una dintre cele mai mari voci într-un fenomen social cun a fost  Cenaclul Flacăra.

Va invit sa ascultati piesele Primavara pentru noi si Covor de pasi de pe ultimul sau album. 

Si mai jos tot albumul la Deezer.

____________________

Tu esti tot

Versuri : Lelia Munteanu
Muzica : Romeo Ghiur

esti frumoasa ca un vis,
ca un lung poem nescris,
te mai caut, te iubesc,
tu esti tot ce-mi amintesc

bate ploaia in feresti
esti frumoasa si nu esti
ca un cantec fara glas
tu esti tot ce mi-a ramas

si, te rog, ramai asa
invelita-n umbra mea,
cantr-un anotimp rotund
unde pot sa te ascund

zorii de pe cer s-au strans,
esti frumoasa ca un plans,
un amurg intarziat,
tu esti tot ce am uitat



[continua sa citesti...]

Oameni si androizi abordeaza adictia de internet si calculator dar incerca sa o faca nu acuzator ci dintr-o perspectiva foarte larga, intr-un context nelimitat, sigurul din care putem aborda limitarile.

Articolul s-a nascut in urma sau ca extensie a comentariului meu  la discutia psihologului Mihaela Sahlean despre persoanele computer adicted  si incearca sa ofere solutii

Iata comentariul meu:

“Discutia asta e veche de cand lumea si nu e vorba de calculator ci de formal si neformal. Nu am nici o garantie a faptului ca cei care-i critica pe cei care sunt computer adicted nu sunt si ei de fapt niste ciborgi sau niste androizi. Mihai Draganescu spunea ca afiirea, prin care el descrie un fel de cadru conceptual pentru o stare meditativa in care mintea atinge neformalul sau fiinta, diferentiaza aproape omul de om. Dar ce este aproape omul decat cel care din fiinta sa integrala foloseste doar aspectele formale, doar calculatorul sau intern, fiind astfel doar un android, si nu si aspectele neformale, arhaice sau arhemice cum spunea Mihai Draganescu, ceea ce evident il face un om. Formalul a existat si pe vrmea lui Isus cand nu erau calculatoare si invatatura sa poate fi privita si ca o forma de deautomatizare a gandirii. In Evanghelie sunt multe pilde in care oamenii lipeau etichete si au fost invatati ca fiecare om este unic si nu trebuie sa aplicam gandirea altora la fiecare. Deci androizii sunt mai versatili si ei pot chiar condamna calculatorul. Nu ma impresioneaza si nu ma pacaleste. Am vazut oameni de cultura de prima marime care dispretuiesc aspectele arhemice ale culturii umanitatii. Androizii pot fi programati sa ia si Nobelul, dar nu si sa iubeasca o floare.



[continua sa citesti...]

MODA poate fi o Cale spre perfectionare de sine asa cum este Calea Florilor, Calea Ceaiului etc?

MODA este Calea pe care o imbracam si care ne imbraca. Ea deriva din prima imbracare in lumina si adauga culoare si forma luminii clare primordiale care ne este prima haina.

Astazi cand printarea 3D patrunde in productia de haine si accesorii, cand chiar si creatia de moda poate fi asistata de calculator, si va voi prezenta un curs foarte util in acest sens, voi incepe prin a imi afirma un credo cu privire la moda.  Va voi prezenta mai intai viziunea mea si apoi cateva cursuri utile pentru cei care se ocupa de diverse segmente ale modei sau sunt doar consumatori mai mult sau mai putin avizati. Pentru mine este doar o provocare in domeniul cunoasterii pentru ca nu sunt nici una dintre acestea.

Hainele sunt a doua piele a noastra asa cum casele noastre sunt o atreia piele a noastră. Ca a doua piele a noastra moda are funcția de a permite schimburile cu mediul. Calea pe care o purtam este moda. Iar moda poate fi si ea o Cale. Haina ne protejeaza sau a ne face să comunicam cu lumea exterioară. Moda creaza îmbrăcăminte în acord cu starea de spirit a societății. Culorile si formele modei reprezintă starea de spirit a oamenilor.

Moda Corporate este diferita de de moda casual din concediu. În rai omul a fost gol și aceasta reprezenta starea lui de spirit în perfectă armonie cu natura. Moda este un limbaj de forme si culori. Moda introduce omul in societate, in natura și in cosmosul și-l ajuta să se integreze în toate mediile. Haine naturale, simple, usoare vor ajta oamenii sa se integreze in cosmos și sa comunice cu alte persoane. Culorile la moda se pot potrivi cu starea ta de spirit. Moda perfectă trebuie să vă dea același usurinta si simplitate pe care o aveam in Paradis.



[continua sa citesti...]

Notabil acest demers al Google, Cauta in tine insuti, de a pune la dispozitie si un tool pentru cautarea neformala.

Google este destept prin asta deoarece realizeaza ca nici o cautare formala nu exista fara o referinta sau rapel la neformal.

Ce frumos spunea Constantin Noica acest lucru cu un citat “Nu m-ai cauta daca nu m-ai fi gasit deja”. Cand caut, eu stiu deja dar vreau sa fie mai clar. Cand caut, cunoasterea mea este in ghicitura, in parte si o vreau fata catre fata, deplina. Acest proces poate fi indelungat si complex si poate trece o viata pana cand sa ne punem cum spunea Mircea Eliade, intrebarea justa. Google apare abia la finalul acestui proces, este un varf de iceberg. As avea o sigura obiectie la admirabilul demers. Nu poti cauta neformalul cu o tehnica formala sau formalizabila. Aici vorbim de mindfulness, sa prescurtam MFN, care in opinia mea este formalizabila, poate fi pus intr-o schema logica cu cateva blocuri de decizie, cateva bucle de feedback si blocuri de operatie. E greu de crezut ca este usor sa trimiti dincolo de formal cu un proces formal. Din acest motiv as inlocui MFN cu MT care desi uneori se defineste ca mecanica deci formala evident nu este.



[continua sa citesti...]

Magia povestilor este pe cale de a se pierde astazi cand avem java scripturi in care introduci cateva date si iti  creaza automat o poveste si avem instrumente care ne asista magicul scrierii unei povesti cum ar fi cel de la celtx.com.

Pana si inefabilul unei povesti este acum asistat cu gratie de computer si uneori chiar povestita digital de studiuri ca Pixar.

Am facut un curs de storytelling la Iversity si ceea ce ne-a frapat a fost ca acest curs dezvaluie mecanica intima a fiecare povesti care este in ultima instanta o Indepartare si Apropiere. Orice poveste are acesta dinamica la baza si daca veti urmari filme, povesti sau jocuri veti constata ca la baza lor, la baza dinamicii lor este acest mecanism simplu al indepartarii si apropierii. Daca modelul big-bang-ului ar fi o poveste, si orice model este o metafora deci o poveste, ea ar urma aceiasi schema: univesul se naste dintr-o explozie primara si se indeparteaza pana cand incepe fenomenul invers de atractie si totul cade din nou pe nivelul fundamental. Modelul universului pulsatoriu urmeaza acelasi scenariu. Univesul se naste prin ruperi secvential dinamice de simetrie de la nivelul campului unificat si se reintoarce pe acest nivel refacand simetria initiala.



[continua sa citesti...]

De la reframe la framestorm si inapoi la ratiunea divina a lucrurilor este o idee care mi-a venit meditand la cursul recent facut la Udemi, The Neuroscience of Reframing & How to Do It de Anette Prehn.

Am fost extrem de entuziast pentru ca Anette Prehn este un profesor deosebit si mi-a placut nu numai cursul in sine si cunoasterea expusa dar si felul in care a fost expusa.

O voce placuta, atractiva, hipnotica as spune, similara cu ce a lui Paul McKenna te poarta prin concepte bine asimilate si chiar originale.  De exemplu una din metodele de reframing expuse este metoda Robinson Crusoe, o metoda care te ajuta sa vezi pe langa minusurile unei situatii si plusurile ei. O alta metoda pe care o expune autoare este Framestorm, care face subiectul unui alt curs dar este expusa pe scurt la sfarsitul acestui curs. Anette Prehn a descoperit ca traditionalul reframe este o metoda prea unilaterala, ca priveste lucrurile doar  in alb si negru fara nuante de gri. Framestorm este un fel de  reframe multiplu, care nu priveste doar un aspect al situatiei ci toate spectele. Este ca o abordare interdisciplinara a situatiei si implicatiilor sale. Dupa entuziasmul initial avut in fata cursului ne-am mai gandit insa la un aspect. Oare acest reframing facut uneori artificial nu se face in mod natural cand cineva exploreaza nivelele mai profunde ale constiintei sale? Vom utiliza ca de obicei imaginea care explica tot, o metafora a universului ocean in care lucrurile sunt valuri, fluctuatii in campul profund, bazal din care universul, universurile se nasc prin ruperi secvential dinamice de simetrie. waw3levDaca luam un proces, sa spunem D se vede foarte clar ca daca il exploram la nivele tot mai profunde acesta devine mai intens corelat pentru ca la nivelul cel mai profund, nivelul infinitei corelatii, sa descoperim ca fiecare lucru este corelat cu toate celelalte, ca este, la nivel profund, toate celelalte. O metoda de transcendere care ne duce pana la nivelul cel mai profund al constiintei face ca noi sa putem face un reframe natural la toate lucrurile si situatiile. Dar este un reframe bazat pe realitatea absoluta a existentei, pe faptul ca la nivel profund totul este corelat. Orice lucru este intim legat de toate celelalte si reframingul se face spontan, natural, fara efort. Noi dobandinm in acesta stare de constiinta o capacitate uriasa de reframing. Daca ne gandim la viziunea Sfintilor Parinti din Filocalia si la acea ratiune divina a lucrurilor pe care parintele Staniloaie spune ca un sfant o vede in toate cele. Un sfant in starea de iluminare nu mai vede lucruri izolate de Dumnezeu, el vede ratiunea lor divina, locul lor in uriasa schema a vietii. Ce ziceti de acest reframing? Vi se mai pare el a fi un concept nou elaborat de NLP? Si atunci intrebarea care se pune este daca nu cumva evolutia spre stari superiaore de constiinta nu este cea mai buna cale de a face reframing. Daca de exemplu constiinta mea este pe nivelul n1, vezi schita de mai sus, si fac reframing acesta va fi unul articial, fortat. Eu vad lucrurile intr-un anume frame dar fortez altul inca plin de teama si anxietate, inca izolat intr-o lume in care nu vad corelatia dintre lucruri. Dar daca ma plasez la nivelul nZ al constiintei cosmice orice reframing este posibil dar el se va baza pe o realitate profunda. Este ca si cum as plasa un banal eveniment cotidian in contextul timpului cosmic. Pentru ca am vorbit de Filocalia si de de “reframingul ” prin vederea ratiunii divine a lucrurilor vom merge acum si mai departe in timp sa vedem daca nu cumva in vechile scrieri hinduse descoperim neasteptate exemple de refaming. In povestirea Parada Furnicilor care face parte din puranas avem un exemplu de refaming care ar starni gelozia chiar si capacitatii uriase a cosmologiei contemporane de ne confrunta cu planuri largi, cosmice. Pentru un context semantic mai larg vezi Vedanta.



[continua sa citesti...]

Ce e gandul sa te preocupi de el? De exemplu ce este gandul care apare dintr-o stare simple lipsita de ganduri. Astepti si de odata el se naste.

Poate fi o amintire, o reluare a unui gand gandit de multe ori si nerezolvat inca. Dar ce inseamna un gand rezolvat. E cumva o problema? Si gandirea e cumva un proces de problem solving? Poate ca fiecare gand este o mica poveste.

Ma refer la nucleul de baza al povestii invatat la cursul de storytelling care este acela de adesparti pentru reuni, distanta pentru a apropia, separa pentru a uni. Daca ne gandim aceasta este si povestea lumii: am plecat din paradis pentru a ne reintoarce.

Gandul pare uneori sa fie o minipoveste. De exemplu acum cateva zile, intre Craciun si revelion dimineata eram pe strada si ma gandeam extaziat cata frumusete este in strada in aceasta perioada. Eram la Armeneasca si m-am uitat in drepta, nimeni si nici o masina. M-am uitat in stanga, nimeni si nici o masina. Am corelat aceste doua lucruri, strada si functia ei, sau poate m-am gandit la asta ca la o problema care trebuie rezolvata: cum sa rezolvi traficul in bucuresti, cum sa revina strada la padisul strazii? Si raspunsul a fost gandul Craciunului perpetuu, a sarbatorii continue.



[continua sa citesti...]

Cursul de Stiinta Inteligentei Creatoare este cu siguranta cel mai frumos curs pe care l-am facut vreodata.

Ce este  SCI - Stiinta Inteligentei Creatoare ? SCI este un curs care livreaza si cunoastere si Cunoasterea, este pentru cunoastere ceea ce este pentru o planta atat frunzele si florile colorate cat si seva incolora.

SCI este disciplina, interdisciplinaritatea si transdisciplinaritatea in acelasi timp si relatia dintre toate acestea.

SCI este o stiinta despre orice disciplina si originea comuna a oricarei discipline. Deviza SCI este “cunoasterea este structurata in constiinta.”

cunosterea este structurata in constiinta

SCI este un curs despre sau de unificare a stiintei.

Nu este prima oara cand aud de aceste idei dar este prima data cand le gasesc structurate intr-un curs sistematic al unei stiinte autentice. Am auzit de aceasta idee la Virgil Stancovici secretarul stiintific al Comisiei de Studii Interdisciplinare a Asociatiei Oamenilor de Stiinta si autorul cartii Filosifia Integrarii. El spunea ca stiinta este una, nu exista mai multe stiinte si ca separarea lor este artificiala. El postula o Informatie Fundamnetala a Existentei care este sursa oricarei cunoasteri.



[continua sa citesti...]

Vom pleca de la comparatia a doua modele pe calculator pentru a va prezenta in final un film de fictiune, Touch si un model asupra realitatii ce pare fictiune, este vorba de unda temporala zero.

Modelarea pe calculator este unul din cele mai importante utilizari ale calculatoarelor. In ce priveste modelarea pe calculator nu putem sa nu observa ca orice calculator este in ultima instanta modelat dupa creierul uman. In ce priveste capacitatea de procesare formala calculatorul depaseste creierul uman dar daca vorbim de euristici neformale nu credem ca ele vor fi depasite vreodata de calculator.

In filmul Touch modelarea pe calculator a paternurilor EEG ale unor copii supradotati, intre care unul autist, arata ca depasesc un Cray de ultima generatie cu 40%. Desi e vorba mai mult de un film de fictiune ni se pare interesant de comparat secventa in discutie care, se spune in film, se bazeazã  pe repetarea sirurilor ce preced secventa Fibonacci cu secventa, tot de fictiune pentru ca nu a fost validata de realitate, utilizata de Terence Mckenna in modelul unda temporala zero care se bazeaza pe sirul King Wen nascut transformarile celor 64 de hexagrame ale I Ching-ului chinezesc.



[continua sa citesti...]

Am citit o carte extrem de interesanta pe care o recomand spre lectura. Se numete I Write: Being and Writing de Tom Kepler.

Tom este si autorul cartilor Bare Ruined Choirs (poetry), Love Ya Like a Sister (young adult novel), The Stone Dragon (fantasy), Who Listened to Dragons, Three Stories (fantasy) pe care nu le-am citit inca dar am convingerea ca prin cartea Eu scriu: Fiinta si scrisul am inceput cu cea mai interesanta carte a lui. De fapt cred ca in mometul in care am scris articolul despre Sein (Fiinta) Engine Optimised am creat atractori pentru aceasta carte.

Tom descrie inca de la inceputul cartii in cateva fraze simple motivatia si subiectul cartii. Mai simplu spus subiectul cartii este…subiectul. Tom incepe prin a explica fraza din chiar titlul cartii, Eu scriu. Este cea mai simpla dintre propozitii – subiect si predicat, subiect si verb. Pestii inoata. Pasarile zboara. Eu scriu. Exista si propozitii mai imperative care pot avea un singur cuvant: Scrie. Inoata. Sari. Tu este subiectul subanteles.

Dincolo de continut structura ne arata ca subiectul este cunoscatorul, cel care actioneaza si predicatul este procesul, actiunea. Subiectul si predicatul actioneaza impreuna pentru a crea un gand complet. Tom spune ca pentru a ne perfectiona ca scriitori este nevoie sa luam in considerare ambi termeni ai acestei simple fraze Eu scriu. Ca scriitori trebuie sa luam in considerare subiectul, acel Eu. Daca eu sunt nerabdator, neatent, sau am probleme de sanatate ceea ce voi scrie va fi lipsit de intregul meu potential. Asemeni unui atlet eu trebuie sa fiu deplin concentrat si alert. Eu trebuie sa ma dezvolt si sa evoluez permanent ca persoana. Tom spune ca a invatat foarte devreme programul MT care l-a ajutat sa-si adanceasca viata interioara. El spune ca viata exterioara este expresia vietii interioare. El preda intr-o scoala care foloseste o programa de Educatie bazata pe Constiinta si crede ca studentii nu trebuie numai sa se imbogateasca cu noi cunostinte dar trebuie sa-si dezvolte si capacitatea de cunoastere. In capitolul 2 despre Privacy si Scriitorul Interior: omul din Porlock se discuta despre cat de mult viata externa, mediul social si familial pot interfera cu opera scriitorului. El povesteste ca Samuel Taylor Coleridge in timp ce scria “Kubla Khan.” a fost intrerupt la mijlocul poemului de un om din satul Porlock si in poem se vede aceasta intrerupere, se vede cum in a doua parte poetul incerca sa prinda din nou viziunea sa poetica. Ce ar fi fost poemul fara aceasta intrerupere? Ca scriitor trebuie sa fi capabil sa mergi adanc in tine insuti si sa lasi creativitatea sa te poarte dar trebuie sa fi constient de omul din Porlock. Este un paradox, spune Tom, trebuie sa scrii ca sa fi scriitor si trebuie sa te marketezi ca sa fi cunoscut. Discutand despre modul efectiv de a scrie Tom ne spune ca este nevoie de doua tendinte care desi par complementare sunt opuse. O veritabila coincidentia opositorum este ceea ce constituie nucleul generativ al activitatii creatoare. Pe de o parte gandire, reflexivitate, grija, preocupare si pe de alta parte spontaneitate. Un fel de palnie a lui Stamate dar cu o deschidere infinita in partea de superioara, spre spontaneitate si finita in partea de jos, spre cuvinte, reguli, gramatici. O frumoasa descriere a procesului se pare ca avem la Mihai Sora:



[continua sa citesti...]