S-a scris despre affiliate marketing ca este revolutia tacuta a internetului, si asta nu e nou, dar am gasit un articol care analizeaza cateva din caracteristicile revolutiei tacute a internetului  comparativ cu revolutia industriala.

In articolul A Techno Revolution: Affiliate Marketing se arata ca in timpul revolutiei industriale omul a fost dezradacinat si largi populatii au renuntat la mica manufactura pe care o aveau acasa in favoarea fabricii si uzinei.

A devenit in foarte scurt timp desuet sa lucrezi de acasa. Toata lumea se muta acum in centre industriale. Societatea industriala era in acest fel centrifuga in masura in care consideram casa un centru al vietii fiecarui om. Societatea informationala stopeaza partial aceasta miscare centrifuga in care omul se indeparteaza de centrul sau si se instraineaza de valorile acestuia si reintroduce o miscare centripeta. Apare home based business si chiar corporatiile, fortate de criza si atrase de posibile economii, introduc o zi pe saptamana in care se poate lucra de acasa.

In timpul revolutiei industriale au avut loc adevarte exoduri ale populatiilor rurale iar acum apare un trend invers, o miscare in care tehnofilii se grabesc sa-si ia inapoi puterea pe care o cedasera stapanilor corporatiilor.

Structura piramidala face loc unei structuri de tip retea mult mai descentralizata si bazata pe parteneriat. De fapt programele de afiliere se mai numesc si partner programs subliniind faptul ca relatia nu este una de subordonare, pentru ca in orice revolutie puterea este data tuturor, ci de parteneriat.

La fel ca in orice revolutie armele, a se citi uneltele (tools), aplicatiile, se distribuie la revolutionari. Daca in era industriala posturile de televiziune erau in mana mogulilor care aveau un capital urias acum orine are un cont google poate ocupa televiziunea si poate face audienta mai mare ca televiziunea nationala care are un buget urias.

Cei cu mentalitate de mogul din era industriala inca fac crize si sunt suparati nevoie mare pe internet pentru ca a luat o parte din puterea discretionara a presei si a dat-o blogarilor (vezi Marius Tuca in autodenuntul numit Click aici, dobitocilor!.)

In nucleul acestei revolutii, site-ul web, centrul este, in  mod simbolic, zona HOME.pe care o are orice site. Oricine se pierde in structura unui site da click pe HOME. Mesajul este: pentru a reveni la centru, pentru a reface simetria originara trebuie sa revenim la centru.

Noi credem insa ca mesajul nu este atat de important pentru societatea informatiei cat pentru societatea cunoasterii – cunoastrea autentica vine din centru – si, in mod cert, este important pentru societatea constiintei care va aborda tehnologic Centrul. Poate ca nu intamplator odata cu primele semnale clare ale revolutiei constiintei John Lenon, el insisi promoter al revolutiei constiintei, scotea cantecul stindard, Power to the people. Miscarea inceputa in constiinta a devenit inovatie, tehnologie, internet, web 20, social media, knowledge is power….si astfel puterea a fost data oamenilor.

 

 


DESPRE AUTOR

sorinelb-150x150

Salut! Numele meu este Sorinel Balan si vreau sa-ti urez bun venit pe blogul meu. Scriu saptamanal despre cum poti sa castigi mai mult invatand mai mult despre it, social media, e-learning, intranet: stiri, tendinte, strategii, cursuri, tips&tricks.

Pentru a fii mereu în contact cu ultimele noutati, te invit să te abonezi AICI. Stii mai mult, castigi mai mult