Despre Computers-40

Computers 1.0 sunt calculatoarele pentru societatea informatica, Daca 2.0  sunt cele echipate pentru social media si 3.0 pentru societatea cunoasterii atunci Computers 4.0 ar putea fi calculatoarele pentru societatea constiintei.  

Computers 4.0 ar putea fi calculatorele care definesc  4.0 Economy a lui Otto Scharmer care este senior lecturer la Massachusetts Institute of Technology si cofondator al Presencing Institute and the Global Wellbeing and Gross National Happiness Lab. El este si autor al Theory U si coautor al  conceptului Presence.

Computers 4.0  are rolul de a ne ajuta sa stapanim cele cinci discipline pe care Peter Senge le descrie in The Fifth Discipline: The Art & Practice of The Learning Organization:

1. măiestrie personală – clarificarea viziunii personale, concentrându-se energia, și văzând realitatea

2. viziune comună – transformarea viziunii individuale în viziune comune

3. Modele mentale – descoperirea imaginii interne și înțelegerea modului în care se modelează acțiunile

4. Echipa – suspendarea judecatilor și crearea unui dialog

5. Sisteme de gândire – fuzionarea celor patru discipline de învățare; a merge de la a vedea părțile la a vedea întregul

 

Nu spunem ca este asa si ca aceasta taxonomie este acceptata ci ca asa ne justificam noi acest nume care ar trebui sa acopere conceptul lansat inca din anii 80 prin conceptul calculatorului cu dubla interfaata pe care l-am prezentat in cateva comunicari intre acre si Invatarea prin dubla interfata – o posibila revolutie in educatie Comunicare stiintifica la Condinf 1989 – Cluj-Napoca M-am gandit sa fac un blog despre calculatoare pentru ca sunt, probabil, printre primii din RO care au facut cursuri de programare. Am invatat la Ec 3 si am facut pe vremea ceea, 1970 primele cursuri de programare, cursuri de Cobol: Data division, environment division…. Apoi am lucrat la ITC, incepand cu ’72 si am vazut primele main frames cu discuri cat o roata de Matiz care aveau 25 si 50 MB. Am fost martorul primei interconectari intre doua calculatoare, mai frame, a creerii primului modem cu mult inainte de nasterea internetului. Sunt martorul unor momente inedite din istoria calculatoarelor in RO si asta ma amuza. Am fost dintre primii utilizatori ai programelor de afiliere, de ex al Amazon.com, am creat unul din cele mai mari intraneturi din RO cu sharepoint, am creat, CSR stuff, prima versiune a site-ului TNB, prima prezenta pe web a lui Nicu Alifantis etc. Sunt pe web din 97 si am intrat prima data cu comenzi unix de ftp pe ftp.univie.ac.at,  mi-am facut primul magazin virtual cu programe de affiliere in 97 la un an dupa ce Amazon a lansat conceptul. Am in acelasi timp o viziune a viitorului calculatoarelor care combinata cu elementele de istoric constituie o combinatie rara care imi redefineste misiunea, valorile cheie si legacy-ul. Transnet este conceptul in care voi defini legacy-ul meu.. Computers-40 a fost ales poate pentru ca anul acesta celebrez 40 de activitate in zona IT prin trecerea de la mediul corporatist la cel al free-lancerilor. Sau poate a fost ales pentru ca suna ca ..Mozart 40 : ) In ciuda celor de ma sus nu revendic vreo autoritate in vreun domeniu si scriu doar pentru mine, pentru a ma cunoaste, descoperi, actualiza. Blogul va fi mereu in beta, draftul va fi un mod de lucru, invitatia este facuta cu scuze ca in atelier e dezordine si lucrarile nu sunt finalizate. Dar ale cui sunt finalizate? Astept doar un  feed-back de la voi si viata veacului ce va sa vie. Daca ar fi sa explic despre ce voi scrie facand o schema as spune ca scriu despre o infinitate de lucruri relative, formale intre care care A, B, C, D etc sunt doar cateva exemple dintr-un infinit de posibilitati dar  scriu mai ales despre relatia lor cu nivelul nZ, nivelul neformal al infinitei corelatii. waw3lev

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>