istoria_blogului_12

Am avut intotdeauna o deschidere spre genul jurnal si am, inca nu am aruncat, agendele din numerosi ani, cu nenumarate articole de gen reflexii, observatii, idei.

E greu sa citesc din ele dar imi transmit acea atmosfera de atelier, de idee in stadium nascendi.

istoria_blogului_12

A existat insa si o perioda anterioara chir si articolelor de jurnal scrise pe file de a agenda si aceasta a fost aceea a articolelor scrise pe cartele perforate, sau mai precis pe spatele acestora.

Au fost periode cand jurnalul pe cartele a alternat cu jurnalul pe file de agenda dar primele articole de jurnal au fost pe cartele colorate. Mai jos fila de jurnal din 1981.  Pe Blogger sunt abia din 2004. Probabil multi nu apreciaza sau nu constientizeaza facilitatile de stocare, structurare si organizare a informatiei pe care le ofera un blog pentru ca nu stiu cat de greu era nu cu mult timp inainte sa lucrezi cu informatia de acest tip. Am postat aici un insight asupra istoriei blogului pentru a avea un termen de referinta atunci cand evaluam avantajele blogingului.

Source: Uploaded by user via Sorinel on Pinterest/p>

istoria_blogului1_81

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Blogul desi este o listare a dinamicii activitatilor personale si par a a nu avea legatura cu o alta persoana decat autorul el are totusi o valoare universala. Blogingul e aparent un fenomen profan ba mai mult pare egocentric: cineva scrie ce face, ce simte, ce gandeste si pare sa faca asta din amor propriu. De fapt blogingul este un fenomen profund spiritual si o tehnica de creativitate in care cu cat generezi mai multe idei cu atat iti e mai usor sa o faci. Tehnica blogingului te duce la o familiarizare cu sursa inspiratiei. In timp blogerul devine un canal de informatie racordat la inteligenta creatoare. Familiarizarea cu instrumentul de lucru, blogger sau wordpress e foarte importanta. Cu cat esti mai familiar cu atat ideile curg mai usor si se ajunge la declansarea inspiratie in fara un post nou abia deschis. Pe mine ma inspirau cartelele perforate atunci cand le foloseam.

istori_blogului3_88

Bucuria blogerului este sa fi in flux, sa se alinieze cu acel curent de inteligenta care incepe sa curga prin el facand ca conexiunile sa fie imediate, spontane si sa apara cu usurinta intre lucruri din ce in ce mai diverse. Aceasta apropiere de sursa creativitatii care este inteligenta pura de la baza universului dar care se manifesta in adancul nostru este de fapt o pura tehnica spirituala in masura in care experimentam procesul gandirii la nivele mai profunde, in masura in care suntem constienti de nivele tot mai rafinate ale procesului gandirii. De fapt MT face acelasi lucru doar ca simplu, fara efort si in final duce la transcenderea celui mai rafinat nivel al procesului pentru a deveni constient se sursa gandului.

Dar asa cum meditatia este intarita ca experienta si beneficii prin meditatia de grup care are efecte asupra constiintei colective si societatii in general la fel se intampla si cu blogingul care pare sa fie un fenomen la suprafara unui alt fenomen mai profund care este practica de masa a meditatiei la nivel mondial. Prin strucurarea din ce in ce mai puternica a blogosferei blogingul individual profita: se fac conexiuni intre idei mult mai usor fenomenul de corelare este mult mai intens. Blogosfera este o apropiere asimptotica de corelarea infinita. Prin ea sistemul nervos al societatii devine tot mai corelat, conectat, interconectat. Blogerii sunt sinapsele societatii. Mai precis blogurile sunt neuroni si articolele sunt sinapse. SNC-ul planetei devine tot mai inteligent si tinde asimptotic sa devina inteligenta pura.

Am auzit pareri de genul: o mare parte din blogosfera este gunoi. Nu este asa pentru ca ce conteaza, in plan macro, nu este articolul de blog, e drept nu multe au o valoare informationala, artistica sau spirituala, ci procesul. Procesul este Cosmic. Blogingul este inca unul din procesle prin care se inchide circuitul universului.

Nu stiu daca sunt carti despre blogiing ca fenomen spiritual dar poti citi cateva care se apropie de fenomenul profan cum ar fi;

Conversatii libere – Robert Scoble, Shel Israel - „O lucrare exceptionala, pe care orice specialist in marketing sau PR din lume ar trebui sa o viseze, chiar daca nu se ocupa direct de bloguri si podcasts.“

Noile reguli de marketing si PR – David Meerman Scott - În cartea de faţă David Meerman Scott oferă instrucţiuni clare în privinţa utilizării instrumentelor web 2.0. Pentru că el a testat şi verificat aceste instrumente pe pielea lui, pe pielea miilor de contribuitori care i-au citit blogul şi au colaborat la prima ediţie a acestei cărţi. Noile reguli de marketing şi PR vorbesc despre o lume deschisă, despre o lume în care produsul nu mai este apanajul departamentului de cercetare-proiectare, iar comunicarea nu mai poate să rămână doar în sarcina celor de la PR.” Ciprian Stăvar, trainer şi consultant de guerrilla marketing


DESPRE AUTOR

sorinelb-150x150

Salut! Numele meu este Sorinel Balan si vreau sa-ti urez bun venit pe blogul meu. Scriu saptamanal despre cum poti sa castigi mai mult invatand mai mult despre it, social media, e-learning, intranet: stiri, tendinte, strategii, cursuri, tips&tricks.

Pentru a fii mereu în contact cu ultimele noutati, te invit să te abonezi AICI. Stii mai mult, castigi mai mult