Comunicarea calităţii şi calitatea comunicării

Intranetul este un spatiu virtual care simuleaza realitate. Unul din principiile acestui spatiu pare sa fie cel holografic deoarece prin Intranet fiecare parte a corporatiei are acces la ansamblul informatiei.

“Din punct de vedere structural, lucrul cel mai important in legatura cu o retea este faptul ca fiecare individ se afla in centrul ei.” spune John Naisbitt in cartea sa “Megatendinte” Din punct de vedere al comunicarii acest lucru are implicatii fara precedent intrucat prin Intranet fiecare poate comunica cu toti si toti pot comunica cu el.

In intranet exista zone care au tendinta de a iradia in interg intranetul si au rolul de a deveni atribute specifice ale Intranetului, elemente creatoare de cultura organizationala si elemente formatoare de opinie. Acestea se vor constitui intr-un fel de nivele, straturi, sau layere ale Intranetului care se impun prin politici si standarde ale paginilor, zonelor sau ale intregului Intranet.

- marketing si vanzari – cultura servirii clientului
- managementul cunoasterii – cultura invatarii permanente
- managementul calitatii – cultura calitatii – un Intranet al Calitatii Totale ICT
- cultura inovarii – un Intranet al Inovatiei si creativitatii
- net cultura – cultivarea competentelor pentru economia Internet.

De exemplu, pentru un Intranet al Calitatii, ar trebui sa existe in fiecare zona un element destinat masurarii si imbunatatirii continue. In vederea realizarii acestui deziderat dorim sa creem pentru fiecare zona sau chiar pagina formuri de feedback care sa masoare nivelul de satisfactie al clientului fata de cantitatea si calitatea informatiei furnizate. Analiza rezultatelor acestor formuri de catre administratorii de zona sau de pagina va da acestora posibilitatea de imbunatatire a functionalitatii zonei.

Un alt element al ICT ar fi infuzarea intranetului cu elemente de optimizarea comunicarii: un forum pentru fiecare zona, forumuri anexate fiecarui Newsletter. Crearea pe fiecare zona de biblioteci de contacte in care sa fie completate toate elementele de contact inclusiv pozele salariatilor.

Descrierea functionalitatii zonelor ca procese optimizabile pentru a realiza o orientare a gandirii organizationale spre proces.

Linkuri rapide la documentele fiecarei entitati functionale ar trebui de asemeni sa fie un element de politica ICT.  Exemplu
Pentru a facilita indeplinirea misiunii si viziunii organizatiei Intranetul ca element de leadership si vector pentru leadershipul de opinie va facilita nu numai accesul si contributia la misiunea, viziunea si valorile organizatiei dar va incerca sa creeze o cultura a actiunilor si proiectelor bazate pe misiune, viziune si valori cheie. Am pus la dispozitie articole care explica necesitatea lucrului cu aceste elemente si am incurajat zone care utilizeaza misiunea si viziunea cum ar fi de exemplu zona e-InfoMarketing
Descrierea misiunii, viziunii si valorilor cheie ale proiectelor este si un element de comunicare.

Intranetul este principalul instrument de comunicare intr-o organizatie. Ele unifica toate platformele si se constituie intr-o platforma pentru comunicare optima pentru faptul ca se constituie intr-un fel de esperanto al corporatiei. Toate documentele interne sunt puse in acelasi loc si in acest fel toata lumea discuta avand aceiasi baza de referinta pentru comunicare.

In plus toate componentele web, web part-urile intranetului, sunt orientate spre comunicare. De exemplu bibliotecile de documente afisaza adresa de mail a celui care a postat documentul putand astfel sa-l adresam printr-un mail pentru lamuriri sau alte cerinte.

Orice pagina are un Area Detail Part care contine si numele persoanei care raspunde de pagina respectiva, si o mica poza. Numele este clickabil si duce in zona MySite in care avem date de contact ale persoanei si chiar cateva elemente de profile.

Cu un click pe sageata din dreptul numelui se coboara un meniu lista din care putem alege sa programam o intalnire cu ajutorul aceste facilitati din Outlook, putem vedea locatia fizica, putem suna la interiorul afisat, putem trimite un mail sau aduga contactul intr-o lista de contacte.

Daca dam click pe numele persoanei accesam zona MySite a persoanei, zona a carei politica este inca in definire, si unde putem afla mai multe despre competentele persoanei, proiectele in care este implicat etc lucru care vace evident comunicarea mai usoara pentru ne putem adapta mesajul la receptor.

Intranetul favorizeaza astfel crearea unei politici de brand de persoana.
Comunicarea specifica Inovatiei este o comunicare inter dar si intrapersonala. Este o comunicare a noastra cu nivelele profunde ale constiintei pentru a genera idei creatoare si este o comunicare cu ceilalti pentru a valida aceste idei. Comunicarea cu ceilalti in cadrul procesului de inovare se poate face si pentru brainstorming si pentru realizarea lor in practica. Noi am creat pe Intranetul organizatiei o astfel de zona pentru a facilita ambele tipuri de comunicare si a crea in final ceea ce se numeste in genere un Intranet al Inovatiei. Inovatia este extrem de importanta in contextul competitiei mondiale si constituie unicul mod de competitivitate autentica. Doar prin produse de calitate, prin excelenta nu se poate reusi deoarece competitia globala ofera infinite alternative de acest tip.

Un alt instrument care faciliteaza comunicarea dar si creativitatea si inovatia este forumul. De fapt forumurile pentru ca pe Intranet se pot crea oricate forumuri este nevoie, ne ajuta sa colaboram, sa obtinem un feed-back pe o problema data, sa organizam un brainstorming. Buna lor utilizare se poate face in conjunctie cu alt mecanism de facilitare a comunicarii: alerturile. Deschidem un subiect pe forum si apoi setam un alert pentru a fi instiintati in momentul in care cineva ne raspunde.

Alerturile sporesc comunicarea pentru ca ele transforma feedback-ul in feed now. Esti instiintat chiar in momentul in care un document se modifica, se actualizeaza sau cand se posteza pe un forum.
O alta componenta web care ne ajuta sa comunicam sunt sondajele. Cu ajutorul lor putem obtine un feedback punctual in cadrul unui proces de comunicare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

Poți folosi aceste etichete HTML și atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>