Romania 4.0 aduna cateva idei dintr-o schita de proiect de tara publicata cu ocazia zilei de 1 decembrie 2015.  Ideile sunt formulate din perspectiva cursului MITx U.Lab: Transforming Business, Society, and Self* si a altor tehnologii bazate pe constiinta pentru schimbare sociala de la nivelul Sursei** si vor fi completate in timp.

Scopul acestui curs a fost de a imputernici factorii de decizie de schimbare pentru a co-simti si co-modela viitorul pentru a nu mai crea colectiv rezultate pe care nimeni nu le vrea, pentru a nu ramane blocati în vechile moduri de operare. Cursul demonstreaza nevoia vitala de tehnologii bazate pe constiinta pentru schimbare sociala de la nivelul Sursei, un proces de conectare la aspectele mai autentice ale raspunsului la intrebarea: cine suntem în mod individual si colectiv.

Romania 4.0 este un un mod de a conduce din viitorul emergent ca sa raspundem la valurile de schimbare distrugatoare dintr-un loc profund, care ne conecteaza la viitorul emergent, mai degraba decât reactia împotriva tiparelor din trecut, care de obicei înseamna perpetuarea lor.

Romania 4.0 este un mod de a dori Romaniei un leadership pentru schimbare si transformare prin dezvoltarea unei noi constiinte si a unei noi capacitatati de conducere colectiva pentru a raspunde provocarilor într-un mod mai constient, intentionat si strategic. Un leadership care actualizeaza capacitatea întregului sistem de a simti si actualiza viitorul emergent. Un leadership in care ascultarea este cea mai importanta poarta de acces la co-simtirea si co-crearea viitorului emergent. Vezi si Maharishi’s Absolute Theory of Government-Automation in Administration 

Romania 4.0 creste mereu calitatea constiintei colective deoarece “calitatea rezultatelor obtinute de catre orice sistem depinde de nivelul calitatii constiintei de la care oamenii din sistem functioneaza.”

Romania 4.0 este trecerea la o economie 4.0 care inseamna transformarea economiei actuale de tip ego-sistem într-o economie de tip eco-sistem în curs de dezvoltare, înseamna reconectarea gândirii economice cu radacina ei reala, care este bunastarea “intregii case” (ecosistem), mai degraba decât de a face bani sau bunastare pentru doar câtiva dintre locuitorii sai. O economie in care Banii 4.0 sa fie directionati intentionat pentru realizarea creativitatii. Vezi si Economia bazata pa Campul Unificat

Romania 4.0 este locul in care prototipul Intranet 4.0 este prima piesa dintr-un domino al schimbarii organizationale care aduce Internet 40, Extranet 4.0 si integrarea permanenta a Big Data cu Deep Data de pe Calculatoare 4.0.

Romania 4.0 defineste un sistem cadru de integrare a retelelor, Transnet, care descrie reteaua de la baza tuturor retelelor, o retea la care ne conectam prin experienta Sursei si care integreaza toate retelele: Internet, Intranet, Extranet, Social Media, IoT, Internetul energiei si Smart DistriNET .

Romania 4.0 este o societate plasata in orizontul fara limite al invatarii. Invatarea individuala va fi pe toata durata vietii si orice organizatie va fi o organizatie care invata, “Learning Organization“. In tratarea problemelor globale si in special a dezvoltarii este necesara invatarea societala bazata pe constiinta, invatare anticipativa si participativa. Romania 4.0 învata de la posibilitatile emergente ale viitorului. Al doilea tip de învatare, învatarea din viitorul emergent nu numai ca nu au avut o metodologie, dar nu a avut, de asemenea, nici un nume adevarat. Si totusi inovatori, antreprenori, si oameni extrem de creativi toti exprima o relatie intima cu aceasta sursa profunda de cunoastere. Romania 4.0 la nivelul educatiei inseamna adoptarea Educatiei bazate pe Constiinta  in tot invatamantul de stat. Educatie de masa si educatie civica prin programe MOOC 4.0  la nivel national care vor folosi si împleti doua tipuri de comunitati de practica: comunitatile web-ului si huburile educationale in viata reala. Cursurile de masa MOOC vor fi integrate si in programele nationale de reabilitare si educatie civica amenzile putand fi echivalate in certificate de participare la o serie de MOOC. Anumite incalcari ale legii vor presupune si amenzi/pedepse dar si obligativitatea unor cursuri care in functie de pregatire vor fi urmate sau realizate ca si pedagog.

Romania 4.0 Este un loc sacru care valorifica puterea locului. “Inovarea se întâmplă în locuri. Locurile și contextul lor fizic, social, mental și intențional sunt elemente puternice de creativitate atât individuala cat și colectivă.”  Orasul inteligent incepe prin resacralizarea locurilor cu potential. Huburi de invatare bazata pe constiinta si inovatie in tot cartierul: scoli, cluburi, primarii, parcuri.

“Dacă ai o grădină şi o bibliotecă, ai tot ceea ce îţi trebuie.” Cicero

Romania 4.0 celebreaza schimbarea de la nivelul Sursei si revolutia tacuta a constiintei.

Romania 4.0 Insufleteste in constiinta colectiva un apriori epistemologic pentru intelegerea legii, insufletind Constitutia Universului in constiinta colectiva a ntiunii.

De ce credem ca ar fi o eroare sa nu proiectam un #proiectdetara din viitorul emergent? Pentru ca toate ideile lui Noica, Anton Dumitriu, Mihai Draganescu si multi alti ganditori romani au fost proiectate din acest spatiu. Nu cred ca putem construi un #proiectdetara fara sa tinem cont de ce a spus Noica in Sentimentul romanesc al Fiintei sau in Devenirea intru Fiinta.

 

 

Referinte:

http://www.computers-40.ro/bucuresti-4-0/

https://www.presencing.com/

https://www.edx.org/course/transforming-business-society-self-u-lab-mitx-15-671x

http://blog.edx.org/how-one-mooc-is-helping-people-and-government-connect-in-new-ways-the-story-of-u-lab-in-scotland/

http://amzn.to/1T3193y%20 AQM

http://www.computers-40.ro/u-lab-live-2-intentia/

http://www.computers-40.ro/economia-4-0/

https://courses.edx.org/certificates/user/2657761/course/course-v1:MITx+15.671x+3T2015

Uhub Bucharest https://www.facebook.com/groups/854446227958097/

http://www.computers-40.ro/proiecte/transnet/

Pagina lui Otto Scharmer la AMZ

*cursul lui Otto Scharmer , senior lector la Massachusetts Institute of Technology si cofondator al Presencing Institute, Global Wellbeing and Gross National Happiness Lab. El este autor al “Leading from the Emerging Future: From Ego-System to Eco-System Economies“, “Theory U” si coautor al “Presence”. Cursul îi ajuta pe oameni sa aduca inovare si sa gestioneze schimbarea cu ajutorul Teoriei U, pe care Scharmer o descrie ca fiind “un proces de conectare la aspectele mai autentice ale raspunsului la intrebarea: cine suntem în mod individual si colectiv?.”

**Alte tehnologii bazate pe constiinta pentru schimbare sociala de la nivelul Sursei.
http://www.hagelin.org/ http://www.istpp.org/ http://www.istpp.org/book.html

 


DESPRE AUTOR

sorinelb-150x150

Salut! Numele meu este Sorinel Balan si vreau sa-ti urez bun venit pe blogul meu. Scriu saptamanal despre cum poti sa castigi mai mult invatand mai mult despre it, social media, e-learning, intranet: stiri, tendinte, strategii, cursuri, tips&tricks.

Pentru a fii mereu în contact cu ultimele noutati, te invit să te abonezi AICI. Stii mai mult, castigi mai mult