Internetul este sistemul nervos al planetei si daca legaturile sinaptice par foarte importante trebuie totusi sa vedem ca este cel mai important ce leaga intre ele aceste conexiuni: continutul este chiar si mai important si “continutul este rege” este sloganul internetului de mult timp.

Continutul este relevant plecand de la cuvintele cheie care il reprezinta. Iata deci ca acel cuvant cheie targhetat devine una din constantele fundamentale ale internetului.

Targhetat insa sugereaza un targhet, o tinta in care sugestia perfecta este data de imaginea ei grafica cu cercuri tot mai concentrice. Dar pe de alta parte lipsit de orice context cuvantul cheie sau cuvantul simplu nu mai are nici un sens. Conform unei definitii din wilipedia “Un limbaj independent de context este un limbaj formal acceptat de un automat. Limbajele independente de context pot fi generate de gramatici independente de context.” Sensul cel mai complet il are in contextul cel mai larg cu putinta, in contextul corelatiei infinite. Cei doi termeni ai acestei dinamici care pare sa stea la baza sistemului nervos al planetei par sa fie pe de o parte cuvantul cheie, cat mai ingust focusat, daca se poate cuvantul cheie unic cum ar fi floare, pantof, computer si pe de alta parte Cuvantul cu a sa contextualitate larga, nelimitata,

Cuvantul cheie, fie el unic sau multiplu il gasim si in aspectele formale ale realitatii cum ar fi o pagina web, un nume de domeniu, sau numind o realitate relativa a vietii. Contextul nelimitat, corelatia infinita este abstracta si nu o putem accesa decat in sistemul nervos uman si aici numai in starea cea mai simpla a constiintei umane.

Este foarte clar ca noi nu putem defini o arhitectura a continutului fara a implica intrega arhitectura a fiintei umane inclusiv “aspectele neformale” (Draganescu). Se pune deci intrebarea: putem vorbi de SEO (Search Engine Optimised) fara a vorbi de SEO ca Sein Engine Optimised)? Desigur putem dar trebuie sa notam ca fara acest nivel de integrare al contentului care se afla adanc in sistemul nervos uman va fi foarte dificil sa gestionam complexitatea care va deveni un pericol pentru civilizatie.

Primul razboi al omului cu robotii nu va fi cu roboti gen terminator ci cu robotii creatori de continut. Proliferarea la infinit a unui continut nerelevant, automat, avant un context limitat va insemna un adevarat cancer al continutului. Cautarea de informatie va tinde tot mai mult sa fie nerelevanta. Acest razboi a inceput deja dar din pacate contine o grava contradictie: ne bazam pe roboti ca sa demontam continutul automat.

Exista chiar pericolul urias ca robotii sa invinga daca nu intelegem ca trebuie sa ne bazam pe cresterea calitatii constiintei umane in primul rand si apoi se pot folosi si roboti in auxiliar, Primul lucru care trebuie facut este de a avea o viziune corecta. De a descrie arhitectura extinsa a Continutului, de a defini un referential absolut. Va trebui sa descriem procesul integral al limbajului si al gandirii. trebui sa admitem ca un continut are sens real numai printr-un referential absolut care este dincolo de continut si continator.

Content, continut sugereaza prin insasi sensul cuvantului in context, in limbajele naturale infinite, prin care continutul are sens.

Cele patru nivele implicate în procesul de producere a limbii vorbite, numită în sanscrită Paravami,Pashyanti, Madhyama şi Vaikari le vom propune pentru a descrie procesul integral. Vom folosi descrierea din cartea Puterea Limbajului- Dana Sorana Urs si completate cu modelul nivelelor limbajului din Maharishi Vedic Science completate cu referintele la poetica Sf Ioan al Crucii.

Atata Maharishi cat si Ioan al Crucii sunt de acord cu necesitatea experintei constiintei transcendentale care singura furnizeaza cea mai profunda experinta a limbajului pentru autori si cititorii textului poetic. Cei doi sustin ca nivelul intelegerii depinde de nivelul de constiinta al cititorului care stabilit in acest nivel transcendental de constienta pe care Ioan al Crucii in numeste Logos cunoaste intelepciunea, lumina, cunoasterea directa a constiintei divine ca fiind opusa cunoasterii rationale. Pentru Ioan aceasta este vocea lui Dumnezeu unde cunoastrea si limbajul nu sunt diferite. Sf Ioan al Crucii a urmat o spiritualitate devotata experintei directe a Divinului dincolo de gand, imagine si sentimente. Atata Maharishi cat si Ioan al Crucii, desi apartin unor traditii diferite, incep cu pozitia radicala in campul literaturii conform careia experinta divinului sau Constiinta Transcendentala trebuie sa serveasca ca o baza pentru arta scrisului si experinta lecturii.

Dar sa vedem care sunt cele patru nivele ale libajului in semiotica indiana cf cartii doamnei Sorana Urs :

Paravani -Aici se afla primul nivel al vorbirii situat în Nabhi Chakra (zona ombilicului) si având drept corespondent corpul cauzal. Paravami este considerat ca sursa vorbirii, nivelul Constiintei pure, nemanifestate ca sunet pur sau nivelul limbajului gândire. În acest loc rezida Sinele ca putere atotpatrunzatoare, ca pulsatie creatoare în vesnica vibratie.

Vibratia primordiala ca sunet – energie a dat nastere întregului univers caci ea contine în stare potentiala toate lucrurile, toate cuvintele si silabele întocmai asa cum oul de paun închide în sine toate culorile pasarii care înca nu a iesit la lumina.

Tot astfel, toate cuvintele si combinatiile lor exista ca potentialitate în samânta lui Paravani care nu este altceva decât dorinta de creatie a Sinelui ca zeul Shiva. Sinele este atotcuprinzator si atotputernic. imobil si nemanifestat dar Puterea Dorintei Sale (Parashakti) este miscare si dinamism. Shiva este repaos absolut dar Shakti, energia Sa, este singura care creaza aparenta de miscare.

Puterea Sa sub forma de Shakti este cea care îi confera Constiinta de Sine caci universurile pe care Ea le creaza sunt doar o oglinda în care Sinele sa se poata cunoaste si contempla. Primul impuls de constiinta de Sine a însemnat începutul creatiei. Acest prim “Eu sunt” (Aham -sanscr.) a fost primul impuls creator al Sinelui sub forma energiei Kundalini ca principiu al evolutiei si transformarii. “Aham” nu este altceva decât Paravani.

Zona sa este Nabhi Chakra dar, de fapt acest nivel cauzal al vorbirii patrunde peste tot. Paravak sau vorbirea primordiala reprezinta pulsatia Zeitei Supreme, a Mamei Divine ca Dorinta si Putere de Manifestare a Sinelui (Shiva). Ei i se datoreaza întreaga Creatie caci Ea este Logos-ul, Ideea Divina. La acest nivel sunetul si energia sunt una caci diferentierea înca nu s-a produs.

Primul lucru care va apare va fi Sunetul care va trece prin câteva stadii pornind de la cel mai subtil pâna la cel grosier. Paravani se afla la originea actelor de expresie precum si în perceperea finala a acestora. Cu alte cuvinte, Paravami determina atât emisiunea cât si receptia mesajului. La receptia unui enunt, partile discontinui sunt percepute ca sens global realizat prin functiile semantico-sintactice (Karaka). Printr-un proces de inferenta semiotica, partile succesive  devin continui ca în imaginea cercului de foc produs prin rotirea unui carbune aprins. Receptia mesajului se încheie cu o intuitie luminoasa ca o strafulgerare (pratibha-sanscr.). Forma expresiei regreseaza, se resoarbe în intelect fara a-si pierde partile sale distincte. Activitatea limbajului este precum o pulsatie de cresteri si descresteri asemeni cu succesiunea de nasteri si disolutii la scara cosmica (Sergiu Al. George 1876, p. 180).

Pashyanti -(“vorbirea care vede” -sanscr.) este al doilea nivel al vorbirii care corespunde corpului cauzal si este plasat în zona inimii (Anahat chakra). Aici sunetul este înca la un nivel subtil, nefiind înca perceptibil pentru auzul obisnuit. În aceasta zona asa zis energetica a sunetului, el exista doar ca “impresie auditiva”.

Pashyanti gazduieste unitatea de la baza sensurilor si a referintelor, ea fiind planul intuitiv al limbii care permite, de exemplu, întelegerea fulgeratoare a unui mesaj chiar înainte ca acesta sa fi fost formulat. Nu numai sunetele apar aici ca energii ci si literele care le reprezinta.

Puterea sunetelor este inerenta literelor alfabetului, ceea ce în sanscrita poarta numele de “matrika”. Conform viziunii filozofice a gramaticienilor indieni, Parashakti sau Constiinta Universala se manifesta în forma de matrika, adica grup de litere sau silabe sonore.

Literele create de zeita sunt asociate pentru eternitate cu limbajul si creatiile sale concrete precum poezii, scripturi, texte savante etc. Vorbirea interioara nascuta în spatiul subtil -energetic al inimii creaza matrika caci aici literele sunt acelea care pot fi articulate verbal. Literele nu sunt etichete conventionale ci forme vii care creaza imagini cu impact benefic sau distructiv. Literele se asociaza pentru a forma cuvinte, fiecare cu un sens creator al unei imagini. Crearea imaginii în minte produce o emotie placuta sau neplacuta.

Rostirea unei afirmatii ofensatoare loveste subtil pe cel vizat producând un resentiment neconstientizat care va determina la rândul sau un resentiment doar aparent nejustificat. În acelasi fel matrika este sursa nu numai a emotiilor umane dar si a întregului Univers. Conform filozofiei indiene, lumea a aparut din silabele alfabetului sanscrit. Legenda spune ca faimosul gramatician Panini a primit harul de a asista la dansul zeului Shiva, prilej cu care zeul i-a transmis literele si sunetele alfabetului sanscrit. Matrika produce limbajul în sensul cuvintelor-imagini infinite care populeaza mentalul. În acest sens limbajul capata dubla acceptiune de obstacol în calea cunoasterii adevarate si eliberator din lanturile ignorantei, adica exact ceea ce semnifica dansul zeului Shiva. Supranumit “tandava”, dansul pe care Shiva îl initiaza înaintea distrugerii finale a lumilor, îl reprezinta pe zeu cu un picior strivind corpul unui monstru pitic si cu celalalt ridicat în aer. Piciorul care tine culcat piticul simbolizeaza puterea limbajului de a tine individul în iluzie si de a-l imobiliza în planul materialitatii.

Este exact activitatea de “matrika shakti” prin care omul este captiv în plasa propriilor conditionari si atasamente asociate de formule lingvistice denumite stereotipii mentale si emotionale: “Eu sunt om de afaceri”, “Eu sunt slab”, “Îmi place berea”, Nu suport muzica de jazz”, “Asta e o culoare urâta” etc.

Matrika este sursa “negativitatilor” care limiteaza cunoasterea. Datorita lor omul se simte victima defectelor, rataceste în iluzia dualitatii (ex: urât -frumos, sarac -bogat) sau se gaseste captiv al karmei sale, adica sufera efectele actiunilor sale bune sau rele. Matrika, creatoarea literelor/cuvintelor, creaza iluzia imaginilor respective care sunt luate drept adevarate. Ele invadeaza universul uman si drept urmare determina subiectul sa se implice în vârtejul actiunilor în cautarea unor profituri iluzorii. Matrika însa poate stimula evolutia prin cunoastere si acesta este si întelesul piciorului ridicat al lui Shiva. Gestul semnifica eliberarea de materialitate, de grosier.

Atunci când, prin evolutie spirituala, se atinge întelegerea faptului ca întreaga lume este doar lucrarea lui “matrika shakti”, puterea ei înceteaza. Atunci când, prin cultivarea starii de martor se contempla jocul cuvintelor, al imaginilor -gând si totodata forta de atractie a acestui joc, matrika lucreaza dupa vointa celui ridicat deasupra iluziei. Atunci el devine eliberat de emotii, de dominarea simturilor si de gândurile de orice fel, stare care echivaleaza cu o pace profunda dublata de o amplificare fara precedent a facultatilor de cunoastere constienta.

Pashyanti reprezinta deci experienta directa a sensului ca tot (sphota-sanscr.) în care nu exista distinctia între cuvânt si sens. Dupa Harivrsabha, la acest nivel nu exista nici diferentiere, nici succesiune, dar exista puterea (shakti) succesiunii. Vorbirea este “atât mobila cât si imobila, cuprinsa de concentrarea mentala, ascunsa si pura”, formele ramânând cognoscibile desi sunt dizolvate. (Sergiu Al. George 1976, p. 179).

Madhyama (vorbirea medie -sanscr.) -este al treilea nivel al vorbirii care corespunde corpului subtil si este plasat în zona gâtului (Vishuddhi chakra). Aici se formeaza cuvintele dar ele sunt înca nerostite. Nu exista înca însiruirea în timp a unitatilor lingvistice dar secventa sonora este distincta de sens. Apare un anumit grad de diferentiere si succesiune a unitatilor precum fonemele care se constituie la acest nivel mental. Madhyama este zona limbajului interior care înca nu a capatat materializare fonetica si deci, înca nu a suferit transformarile impuse de Timp prin care mesajul înca nediferentiat total de la stadiul mental se manifesta ca secventa sonora, ca succesiune în timp a unor parti ordonate precis prin articulare sonora. Madhyama este cunoscuta doar de vorbitor caci ea apare în intelect ca un gând în care cuvintele si sensurile lor sunt distincte dar care înca nu a capatat structurarea temporala din cadrul propozitiei ce va fi rostita în final.

Vaikhari (vorbirea desfasurata -sanscr.) – este al patrulea si ultimul nivel la care limbajul se manifesta efectiv, fiind plasat în zona de fonatie (gura, corzi vocale, limba, etc.). Aici se produce vorbirea sonora diferentiala sau planul fonetic unde mesajul este rostit de vorbitor si auzit de catre ascultator. Vaikhari -vak reprezinta manifestarea fizica a vorbirii (vak), cuprinsa în cuvinte articulate de catre pluralitatea vorbitorilor. Aceasta forma a lui “vak” reprezinta baza pe care se modeleaza obiectele lumii fizice ca forme obiective. Unitatea care sustine obiectele si sensurile respective este vorbirea intuitiva sau “pashyanti-vak” care permite întelegerea directa, nemijlocita a expresiei lingvistice. La nivelul respectiv (mentionat anterior) apar toate posibilitatile limbii “dhvani” purtatoare de sens ca “sphota” sau întelegerea intuitiva, inzestrata cu putere teleologica. Cand atat vorbitorul cat si auditorul au constiinta stabilita la nivelele subtile ale mintii, comunicatia este perfecta si sustine ambele parti.

 

Din acest motiv orice proces SEO in sensul Sein Engine Optimised incepe cu o meditatie in comun prin care vorbitorul si auditorul stabilesc acelasi mod de functionare al sistemului nervos aceasta este baza unei bune comunicari.

Trebuie mai intai sa experimentam locul de unde orice cuvant cautat/targetat provine pentru a avea o promovare/respectiv cautare reusita adica ce am gasit este relevant pentru cautarea noastra. Orice continut este o unitate de inteligenta, interlego, relatia dintre doua sau mai multe lucruri. Orice content releva o corelatie si referinta absoluta a acestei corelatii este infinita corelatie a campului infinit de inteligenta pura de la baza universului. Contentul este un can-can in sensul ca da sema de cine cu cine este intr-o relatie.

Apetitul pentru can-can poate fi surogatul apetitului nostru pentru infinita corelatie. Un knoll este modul in care doual sau mai multe lucruri sunt in relatie. Un Beon, o unitate de constiinta este modul in care toate lucrurile se coreleaza in ceva. Un beon da nastere la o serie de knoll.. Knolii incearca sa refaca potentialul de relatie al unui Beon. In SoCon SEO devine Sein Engine Optimization. Google a vorbit despre relevant pentru utilizatior, deci Sein, si nu robots optimised..Robotizarea continutului inseamna distrugerea lui. Omul se retrage din ecuatie si raman robotii.


DESPRE AUTOR

sorinelb-150x150

Salut! Numele meu este Sorinel Balan si vreau sa-ti urez bun venit pe blogul meu. Scriu saptamanal despre cum poti sa castigi mai mult invatand mai mult despre it, social media, e-learning, intranet: stiri, tendinte, strategii, cursuri, tips&tricks.

Pentru a fii mereu în contact cu ultimele noutati, te invit să te abonezi AICI. Stii mai mult, castigi mai mult