Mai jos sunt o parte din cursurile urmate, majoritatea in ultima perioada, de la aparitia MOOC, dar si mai vechi. Sunt cursuri scurte si foarte scurte, cursuri cu profesori no name sau best name, cursuri oferite de diversi educatori necunoscuti sau de cele mai cunoscute institutii de invatamant, cursuri pe care le-am uitat dupa incheiere si cursuri care mi-au schimbat viata.

Pun acest post sub solganul: cunoasterea sporeste pentru cel ce-o sheruieste, cuoasterea are o dimensiune liturgica, doar impreuna invatarea e cunoastere  autentica desi cunosterea este structurata in constiinta.



[continua sa citesti...]

ITC a fost o organizație care învață cu aproape 20 de ani înainte de crearea conceptului de către Peter Senge autorul cărții “A cincea disciplina. Arta și practica organizațiilor care învață, 1990″.

Imi amintesc ca cel puțin în perioada sistemului de operare Helios aproape în permanență în laboratorul lui Mascheck se desfășura un curs. Principiul era învață și învață și pe alții. Cunoașterea era permanent împartașită fie că era vorba de Assiris, Flowchart, Fortran sau C++.

Erau apoi cursurile predate în afara cum ar fi cele pentru China. Chiar și programele de pregătire te trimeteau la cursuri interesante și am și acum un certificat de participare la un curs de semiotică și teoria limbajelor.



[continua sa citesti...]

Cursuri MOOC, iata orizontul fara limite al invartarii de care vorbea Mircea Malita

MOOC inseamna cursuri online gratuite pentru mase dar ramane inca deschisa problema deschideri acestui orizont potential, al popularizarii acestei oportunitati. Despre asta vom vorbi.

Cred ca a educa reprezinta cea mai importanta actiune de brand a unei tari. Excelentul curs MOOC  Archetipal Branding de la Udemy arata ca unul dintre arhetipuri este Inteleptul. Avem multe exemple de tari care isi intaresc brandul de tara pozitionandu-se ca experti, sau superputeri in cunoastere.

De exemplu India cu Amity chiar daca pentru moment http://amityopenlearning.com/  este o nereusita isi propune sa devina o superputere in domeniul cunoasterii. Open University Australia sau  EdX sunt tot atatea forme de afirmare a identitatii intr-o lume in care Societatea Conoasterii este o realitate.  Cu atat mai mult cu cat suntem in plina societate a cunoasterii si noi ar trebui sa facem acest lucru. Ar trebui sa avem si noi o strategie de brand bazata pe actiuni educationale de anvergura. Pe vremea cand aparea aici Orizontul fara limite al invatarii nivelul educational al romanilor era foarte ridicat.



[continua sa citesti...]